26/05/2016

Yazar Bozuntusuna Yanıtım

Bir vatandaş, birisi İngilizce olmak üzere iki master yapmış, doktora tezini de vermiş, fiyaka satıyor, kendini kültürlü bir zat sanıyor. İngilzice tezini e-book olarak yayımlatmak istemiş, Alamanistan'da konuşlu bir yayıncıyla kontak kurmuş, gönderilen sözleşme metninden işkillenmiş, bana fikrimi sordu, "Acaba kazıklanır mıyım?" dedi.

Ben de maille aynen şöyle yanıtladım: "Abidik gubidik soru soruyorsun. Bence cin olmadan şeytan çarpıyorsun. Benim milyarda birim kadar yazarlık kabiliyetin olsaydı ve hasbelkader birkaç ürün patlatsaydın, herhalde servet isteyecektin, bense hapse girmediğim için seviniyorum, basım masraflarını karşılayan ve yayımlayan yayımcı buldum diye gururlanıyorum. 

Abuk subuk karalamalarını, daha doğrusu hırsızlamalarını kitap sanıyorsun. üst üste elli kitabı koyuyorsun, birer paragraf alıntılıyorsun, dipnotta atıfta bulunuyorsun, eser yarattım sanıyorsun. Tüm master ve doktora tezleri deli saçmasıdır. Gerçek yazar, öhö öhö, kendisi üretir, çıkar beklemez, hapse girmemekle teselli bulur.

Profesörlerin yüzde doksan dokuzunun zırcahl olduğu bir ülkede başka ne diyebilirim? Ne söylersen söyle, karşındakinin algı menzilini aşamazsın. Gafile kelam, nafile kelam!

Gelmiş geçmiş en iyi Türk yazarını, namıdiğer kültür aristokratını oku, feyiz al, kültürlen.

Si yu leytır.
Şenol Onay Horgeneral & Reziliazam & Errorist & Deliminatör Türk Silahsız Kuvvetleri Başkomutanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder