14/02/2020

İş Bankası'nın hazineye devri tartışması


Yirmi senedir İş Bankası'nın hazineye devrini savunuyordum ama kamu şirketlerinin, özellikle bankalarının halini gördükten sonra çark ettim. Mesela Halk Bankası'na bakalım. Bu firma 9 milyar usd piyasa değeri üzerinden halka arz edildi, endeks dün 120 540 puandan kapandığında Halkbank piyasa değeri 1.510 milyar usd idi. Yuh! İşin trajik yanı Halkbank geri alım kapsamında 1 milyar usd piyasa değerinde borsada aldığı 70 milyon lotu 1.4 milyar usd piyasa değerine geldiğinde satmaya başladı, önümüzdeki haftalarda tamamını satacak. Fıkra gibi, maalesef gerçek, tüm hisseleri 9 milyar usd üzerinden geri alması gerekir, oysa üçüncü kez (ilki 2007'de 5.80 tl, ikincisi 2012'de 15.10 tl) halka arz ediyor. Kusurlu malı satan firmanın tüketiciye karşı sorumluluğu olmaz mı? Devlet vatandaşına tüccar zihniyetiyle yaklaşır mı? Basit bir örnekle bu hükümete banka emanet edilemeyeceğini ispatlayayım dedim. Şahsen Erdoğan ve şürekâsına bakkal dükkanı vermem. Şimdiye kadar geçerli oy kullanmadım, hiçbir partiyi desteklemiyorum, lakin AKP ülkeyi öyle kötü yönetiyor ki tüm muhalif partilerin gelmesini içtenlikle istiyorum. Benim için sağcı, solcu hikaye, Hazreti Ömer adaletinden başka bir şey aramam. Türkiye'de özelleştirmeye karşı olan birinin felsefesini gözden geçirmesi gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder