06/03/2020

Borsada açığa satış yasağı


Coni 23 Şubat 2020 pazar sabahı vefat etti, o andan itibaren borsayla bağı kopardım, masaüstü ekranı hiç açmadım, cepteki mobile versiyona pek seyrek göz attım. Demem o ki borsadaki gelişmelere Fransız kaldım, ancak teleteksten haberleri izliyorum. Geçenlerde BİST genelinde açığa satış yasağı çıkarıldı, onu öğrendim. Yedi büyük bankadaki yasak dolayısıyla burada anırmıştım, şimdi yeniden açıklayayım. Açığa satış hisseyi yukarı götürür, açığa alış ise aşağı çeker, oysa kamuoyunda tersi bir inanç yerleşmiş. Bankalar aylardır yerinde sayıyor, yükselişte endeks genelinden az prim yapıyor, düşüşte tepetakla gidiyor, neden? Bu uygulamada parası olan konuşuyor, kalantor aşağı basıyor, alıcının parasını sıfır faizli kredi gibi kullanıyor; bu süre zarfında BİST yatırımcıyı mutlu etmeyecek, sadece spekülatörler sevinecekler. Yasağın bir an önce kalkması borsacıların menfaatine olur, uyanın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder