19/12/2021

Devalüasyon cuma günü (17 Aralık 2021) bitti

Perşembe akşamı hem twitter'de (@kanaryamconi) hem blogumda yazmıştım, bence devalüasyon bitti, artık döviz alanın elinde patlar, özel yöntemimle hesaplıyorum, 1994 ve 2001 kur fiyatlarını biraz aştık, gayri usd, euro, gbp alan avucunu yalar. Gerçi cuma günü yanardağ püskürmesine benzer bir atak izledik ama kulak asmayın, tl dibini buldu, usd 17.1456 çalıştı. Pekala, niçin faiz artırımını savunuyorum? Mevduat oranı enflasyonun altında olmamalı, o zaman adamın gelirine el koymuş ve bankaya kaynak yaratmış olursun. Stopaj kesintisi de yüzde 15, onu da katın, vahameti görün. Fakirden alıyorsun, zengine veriyorsun, yerli versiyon Robin Hood böyle olur. Dolar 6,7 liralardayken 1994 ve 2001 baz alınırsa 12 liranın üstünde olmali diyordum, bir sürü şahit bulabilirim, yani işkembeden üfürmüyorum. Tarih orta ve uzun vadede yanıldığımı yazmadı, göreceksiniz, yine tam isabet 🎯 kaydedeceğim. 👍✌👏🧿 Yaygın kanaatin aksine hükümetin bile isteye devalüasyon yaptığına inanıyorum, zirve noktasını 17 Aralık seçtiler, sanki malum grubun organizasyonu imajı verdiler, oysa TÜSIAD liderliğinde işlemler yürütüldü. Bu laflarıma mim koyun, on küsur sene önce bugünleri kitaplarımda yazmistim, yarını da şimdi müjdeliyorum. Kehanet yumurtlamak benim işim, sebebini ifade edemem, doğuştan mıdır bilemem, böyle bir yeteneğim var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beşiktaş (17 Mayıs 2024)