24/11/2022

Türkiye piyasalarını kısaca açıklayayım

Bu ülkede hiçbir yatırımcının reel olarak (devalüasyon ve enflasyon karşısında) kar edebileceğini sanmam, ben dahi yapamam, çünkü piyasaları acayip kurgulamışlar. Bir kere burada gerçek yabancı olmaz, olamaz, mesela Bovespa dün 100 860 idi, bizden sıfırlar atılmadan önce BİST'den değerliydi, halbuki bizim borsa 5 bine dayandı. Ben Brezilya büyükelçiliği ve konsolosluğunu aradım, Bovespa'da hesap açtırmak için ne yapmam gerektiğini sordum, sonuca ulaşamadım. Nwyse, yabancının buraya gelmeyeceğine dair sayısız kanıt sunabilirim, onu geçelim. Yıldırım 2.90 liradan, Erdoğan 3.40 liradan halka döviz sattırdı, sonra devalüasyon yapıldı, usd doyum noktasına varınca MB faiz indirimleriyle hem kurun hem enflasyonun önünü açtı. Bu durumda vatandaşın ya borsaya ya dövize girmesi gerekiyordu, başka çare bırakılmadı, ancak borsa endeksi belli kağıtlarla şişirildi, ezici çoğunluk usd bazında ezik kaldı. Bence ben dahil hiçbir borsacı reel anlamda kazanamaz, sabredersek birkaç yıl sonra döviz kucağımıza gelebilir, tl cinsi enstrümanlardan ilelebet uzaklaşma şansı doğabilir. Faiz indirimleri halkı döviz ve borsaya yöneltiyor, o mecralarda şeyler şey yapabilirler, eller arkada dolaşın. Ben 1 Aralık 2022 tarihinden itibaren 10 kademe derinlikli, aracı kurum dağılımlı ekranımı kapattıracağım, bugünden itibaren borsaya hiç bakmayacağım. Onlar ancak sizi öpebilirler, bana güçleri yetmez, alayını marizlerim, zaten her kuruşumu borsadan kazandım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder