30/12/2022

Aracı kurum görevlisi rüçhan hakkı riskli dedi.

Euhol vesilesiyle merak ettim, konuyu araştırdım, bilmediğim şeyleri öğrendim, size de aktarayım. Rüçhan hakkı kullanımına sadece bölünme öncesindeki hissedarların katıldığını zannediyordum, halbuki öyle değilmiş, kağıdın işlem sırası kapanana dek alım yapanlar da katılıyormuş. Bu durumda borsadaki performansına bağlı olarak kar veya zarar edilebilir, yani kolay lokma sayılmaz, zarar ihtimali de varmış. Ömrümde bedelli sermaye artırımı açıklayan hisse almamıştım, bu vesileyle merakımı giderdim. Örneğin yüzde 120 bedelli artırdıysa lotunuzu 1.2 ile çarpıyorsunuz, o kadar para ödüyorsunuz ve hisse sahibi oluyorsunuz, ancak rüçhan fiyatı 1 liraysa böyle oluyor. Fazla alırsanız bedelliye katılmak için para bulamazsınız, sermayeyi kediye yüklersiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder