31/05/2016

Çooooook sevdiğim komutanım: Osman Ödemiş Binbaşı



J. Bnb. Osman Ödemiş Silvan'da 1. Tb. komutanıydı. Sicil bağlantımız yoktu ama çok sevdiğim bir komutanımdı. Bir nevi maskotuydum, beni yanından ayırmıyordu, akşamları briç partilerinde, fotoğrafta görüldüğü üzere yemekli eğlencelerde hep yanına oturtuyordu. Komutanım güvercin etine meftundu, sırf ona yiyecek hazırlamak için havalı tüfekle zavallı güvercinleri vuruyordum. Komutanım hakikatli dost çıktı. Sakıncalı subaydım, bu durumu öğrenir öğrenmez ordudan ayrıldım, herkes benden vebalıymışım gibi kaçıyordu, onunla Anıttepe Jandarma Misafirhane'si önünde karşılaştık. Bolu İl J. K. olarak atanmıştı, dolayısıyla generallik şansı vardı, beni yemeğe alıkoydu, şahane bir ziyafet çekti. Düşünün, sakıncalı, gomonis zabit eskisiyle hem de jandarma teşkilatının en gözde mekanında saatlerce muhabbet etti. Böyle karakterli bir adamdı. Ne yazık ki emekli olunca kalp krizi geçirmiş, vefat etmiş, yoksa şimdi kesinlikle haberleşirdik. Kalender, baba, bilgili bir kumandandı. Bana çok iyilikleri geçti, hakkını ödeyemem. İtikadım zayıf olmasaydı sabah akşam dua ederdim. Cenabıtotem taksiratını affetsin, amin!

1 yorum:

  1. ŞAMARIDA, DAYAĞIDA İYİYDİ.YÜZBAŞI İKEN TANIŞTIK. SULU BOYA RESİM YAPARDI. TABLOLARINA KARTON ÇERÇEVE YAPARDIM. SIKIYÖNETİM ÇAVUŞU, DESİNATÖRDÜM. GENÇLİĞİNE VE YALNIZLIĞINA VERELİM. O ZAMAN TUNCELİ DEYDİK. EŞİ BANKACIYDI. RAHMET DİLEYELİM Mİ. BİZDE, HEM ÖKSÜZ VE YETİMDİK. YÜKSEK OKUL MEZUNUYDUK. REVAMIYDI. ASKER DÖVMEK. ÖBÜR TARAFTA ALACAĞIMIZ OLUR.

    YanıtlaSil