30/09/2019

Bankaların 2020 temettü oranları


BDDK geçen sene bankaların temettü dağıtımını yasakladı, ekonomik krizin derinleşebileceği endişesiyle böyle bir önlem alındı. O zaman tozdan dumandan ferman okunmuyordu, at izi it izine karışmıştı, goygoycular felaket tellallığı yapıyorlardı, döviz kuru beşik gibi sallanıyordu. Şimdi ortam düzeldi, zaten ben de 2018 aralık ortasında beklentimi ilan ettim, 2019 üçüncü çeyrekten itibaren dipten dönüş başlar, 2020'de ekonomi şaha kalkar dedim. Senaryom gerçekleşecek gibi görünüyor, yalnız bankaların 2020 senesinde iki yıllık temettü ödemesini birden yapması gerekir, öyle olacağına inanıyorum. Şunu da hatırlatayım: MB başkanı değişti, 45 günde iki toplantı yapıldı, faiz oranları 750 baz puan düşürüldü. Rekor bir indirimdi, bankaların gelecekteki bilançosu olumlu etkilenecek. Bu kararların ardından bankaların uçuşa geçmelerini bekledim, şu ana dek umduğum patlama olmadı, gelgelelim yatırımcının çift temettüsü yolda görünüyor. Gelsin paralar, bozulmasın aralar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder