07/10/2019

Borsa bugün çıldırdı


BİST sabahleyin hafif satıcılı açıldı, sonra alımlar başladı, gitgide arttı, bir ara çılgın bir ralli yaşandı, THYAO, GARAN ve HALKB işlem hacmi doruğa çıktı, thyao ve halkb hisseleri başta olmak üzere endeks genelinde yabancı kurumların alışı yoğunlaştı, derken ikinci seansta dananın kuyruğu koptu, satış furyası başladı, borsa çöktü, eksi kapandı. Toplam işlem hacmi iki milyar doları (13.723 milyar tl) aştı, endeks 102 571-105176 bandında hareket etti, günü 470 puanlık düşüşle 102 993 puandan kapattı. Paniğin sebebini sonradan öğrendim, kitaba gömülüyorum, internette sörf yapsaydım ben de ayılırdım; meğersem Trump Türkiye'yi tehdit etmiş, tweetler atmış, Türk ekonomisini mahvederim demiş, oysa tam tersi haberler çıkmıştı, Trump'un Erdoğan'ı gelecek ay Amerika'ya davet ettiği, ilişkilerimiz çok iyi dediği filan bildirilmişti. Abu, ortalık yine karıştı. Bist'te yarın ve sonrası heyecan fırtınasına dönecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Finans sektöründe neler oluyor?

Türkiye'de dünya devi olan yabancı bankalar son yıllarda payını sattı yahut faaliyetlerine son verdi, meydan Araplarla yerlilere kaldı. ...