29/07/2021

Benle uğraşanlar var

Yazar olmayan, bu işlerin içine girmeyen bilemez. Gazetelerin kitap eklerinde eserin kapak fotoğrafının küçük bir çerçevede gösterilmesi, goygoycu eleştirmenlerce değerlendirilmesi, ... ücretlidir, tarifeler boyuta göre belirleniyor. Okur sayısı belli, zengin ve şımarık burjuvalarla rekabet edilebilir mı? Misal Orhan Pamuk, Elif Şafak yeteneksiz ama oluk oluk para akıtıyorlar, çığırtkanları ciyaklatiyorlar. Benim tek tanıtım mecram burası ve twitter, üçüncü facebook hesabim seneler önce kapatılmıştı, tweetlerime de iki kere mahkemelerden erişim yasağı gelmişti ki asıl hesabımı senelerden beri kullanmıyorum, Paramatör yayınlandığı için @paramator rumuzlu yedek hesabımı aktif tutuyorum. Ürkütücü bir gerçeği geçenlerde tesadüfen keşfettim. Birisi twitter'da mütekabiliyet diye kelime var mı diye sordu. Google'dan mütekabiliyet yasasını tarattım, link bulsam kopyalayacaktım, o arada ekşi sözlük çıktı, tıkladım, aradığımı bulamadım, hazır girmişken adımı taratayım dedim, yoktu, afalladım, çünkü tv programında Ahmet Çakar okumuştu (youtube'da videosu var,) ve öğrenmiştim, Şükela rumuzlu birisi beni göklere çıkarmıştı, "Horgeneral ve Gazilerle Niyaziler'in yazarı, kitap okuyamıyorum diyenlerin ilacı, gözleriniz satirlar arasında patencinin buz üstünde dans etmesi misali hızla kayıyor, borsa dehasıdır," filan deniliyordu. Paramatör yayınlanınca bir yerden ekşi sözlük'e talimat gitmiş ki silmişler. Kitapçıları tembihliyorlardı hatta kitaplarımın Giresun'da satılışını yasakliyorlardi, artık bu raddeye gelmiş. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder