11/03/2023

Ey borsacı!

Sosyal medyaya girme, gazete ve televizyondaki borsa yorumlarına bakma, yoksa mahvolursun. Bana inanın, bir istisnası yoktur, hepsi emirleri aktarıyor yahut mal pazarlıyor. Dikkat edin, twitter'da yüzlerce kişi, dişi, ... şu hisse kelepir diyor, alım öneriyor, halbuki birisi tersini iddia etse, filan gerekçeler yüzünden çöker dese ya da moratoryum ihtimalinden bahsetse derhal takibat açılır, belki vatan hainliğiyle suçlanır. Şu gerçeklik her şeyi anlatıyor. Borsadan can havliyle kaçtım, çünkü reel anlamda para kazanılacağına inanmıyorum. Erdoğan iktidarı değişirse, Varlık Fonu lağvedilirse ve BİST'e düzenlemeler getirilirse BELKİ pozisyon açabilirim, aksi halde maaşımla bazen sorti yaparım, zira pariteleri izliyorum, o esnada borsaya da göz gezdiriyorum. Son yıllarda U30'daki 20 civarı hisse anormal prim yaptı, endeks uçtu, ancak yükseliş genele yayılmadı, yatırımcı reel kardan mahrum kaldı. BİST, viop, varant ve dövizin tek elden yönetildiğini zannediyorum. Tezim doğruysa geleceği hepiniz tahmin edebilirsiniz. Aklınızı dinleyin, kimseye kulak asmayın, temel analize dahi güvenmeyin, zira şirket net karın en az yüzde doksanını temettü olarak dağıtmıyorsa fiyat kazanç dikkate alınamaz. Şunu da itiraf edeyim: Borsacı don gömlek soyulsa hiç acımam, beter olsun, çünkü ezici çoğunluğu çıkarcı, açgözlü, zırcahil, kitap okumaz, araştırmaz, entelektüellere hitap ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder