08/06/2023

Mezarlık soyguncuları

Yarın paramın yüzde doksanını eft ile 105 gün vadeli mevduat hesabına yüzde 38.5 faizle yatıracağım, valör olmayacak. Aracı kurum görevlisi kadına bunu söyledim, daha önce ücretsiz olan eft aniden ücretlendi, 90 lira tahsil ederiz denildi. Mecbur evet diyeceğim, çünkü başka bir şehirde konuşlu olduğundan elden alamam. Para piyasası fonları yüzde 17'den aşağı getirmez, nedense bugün iki fonun getirileri yüzde 7.823 (yedi nokta sekiz yüz yirmi üç) ve yüzde 11.458 (on bir nokta dört yüz elli sekiz) olmuş. Vay hırsızlar! Hesap bilmesem beni besmelesiz kekleyecekler. Gerçi çözüm bulamıyorum, şikayet edemem, günlerden beri ICBC fonları olan ICE ve IFV'den getiriden çok daha fazla kesinti yapılıyordu, mesela dünkü oran dört mislinden fazlaydı. Soygun meşrulaşmış, diyemem ama bir şeyler olmuş, işler çığrından çıkmış. Dikkatli olun, ekstrelerinizi kuruşu kuruşuna didikleyin. Ben komisyonum on binde bir olduğu için bir nebze teselli buluyorum, sizin durumunuz daha beter olabilir. Bundan sonra borsayla alakam minimum düzeye inecek, artık moratoryum ilan edilmezse sevineceğim, çünkü o zaman devlet tüm hesaplara el koyuyor, paranı 8 sene sonra tahvil olarak mı on sene sonra döviz olarak mı iade edelim gibi seçenekler sunuyor. Takdir edersiniz ki o durumda yurt dışı hayalim yatar, hayatın anlamı kalmaz, çünkü yazmak, yayınlatmak için yaşıyorum, bu coğrafyada engelliyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder