06/04/2024

BİST'in şeyli yapısını açıklıyorum, fotoğraflara bakabilirsiniz. Hisselerin endeksteki ağırlıklarını yazdım, onlar usd bazında tarihi zirve rekoru kırıyor, fakat borsanın ezici çoğunluğu yerlerde sürünüyor. Kağıtların usd grafikleri ve son bir yıldaki endekse göre getirileri de görülebilir. Akıllı borsacı karı realize eder, borsadan çıkar yahut hisse değiştirir, öyle bir şey olmuyor, sadece malum kağıtlar uçuyor. Bence gıllıgışlı bir yapı kurulmuş, zaten kredi kuruluşlarının tamamı bizi "aşırı spekülatif, yatırım yapılmaz," kategorisine almış. Ben borsa, viop, varant ve döviz piyasasının tek bir firma eliyle idare edildiğini tahmin ediyorum. Borsada bunu niye yapıyorlar diyeceksiniz. Yatırımcı zararına satamıyor, parası faizsiz kredi olarak işletiliyor. Yatırımdan yıllık enflasyon oranında temettü alamıyorsanız yatırımcı mı batırımcı mı olursunuz? Mecburen spekülasyondan medet umarsınız. Temettüyü bırakın, şirket tahsisli veya bedelli sermaye artırmazsa seviniyorsunuz. Merak ediyorum, borsadan reel anlamda benden başka kazanan kişi, dişi var mıdır? Bunları gazeteciler yazmıyorlar, onu da sorgulayın.👇

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder