16/06/2024

Moratoryum

Yıllar önce sosyal medyada yazmıştım, düz yazılar kitaplarımda rotayı çizmiştim, "bu hükümetin ekonomi reçetesi yanlış, Türkiye moratoryuma gidecek," demiştim. Orta ve uzun vadeli öngörülerimde hiç yanılmadım, inşallah bu kez çuvallarım, fakat son gelişmeler beni dahi panikletiyor. Stopaj verginin vergisidir, her üründen dünya ortalamasının katbekat üstünde vergi alınıyor, şimdilerde oranlar yuh dedirtecek boyutlara çıkartılıyor. Bu ülkede zenginler vergi vermiyorlar, vergi rekortmeninin ödediği meblağ on milyon doların altında kalıyor ki düpedüz şeydir, yani şeyliktir. Bizde tersine Robin Hood hadisesi yaşanıyor, fakirden alınıyor, zengine veriliyor. Futbol sektöründe vergi var mı? Hangi futbolcu, teknik adam, menajer ne kadar ödemiş? Devlet her sene kulüplerin yüz milyonlarca vergi borcunu affediyor, o boşluk elbet halktan tahsil ediliyor. Partizanlık meşrebime uymaz, bence AKP ve Erdoğan'dan daha kötü yönetim olamaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder