13/02/2018

MHP'nin İdeolojik Yanlışı

Her ne kadar başbuğ Bahçeli'ye, İdi Amin abime ve bazı ülkücülere, Türkçülere, milliyetçilere sempati besliyorsam da şovenizmle alakalı inançlara mesafeliyim, esasen tüm ideolojilere, felsefelere muhalefet ediyorum; bence hepsinin olumlu ve olumsuz yanları var.

Milliyetçilik akımları dini retorikle aynı kefeye konulamaz, Turancının Müslüman olma şartı bana abes geliyor, keyfinin kahyası mısın? Adam ateist, putperest, Şamanist, Hristiyan, Musevi olamaz mı? Teolojik mevzu Allah'ın işi, kul yaratması fikriyatla ilişkilendirilebilir mi? Türk-İslam sentezini dayatıyorsun, bir nevi Yaradan namına emrediyorsun, açmaza düşüyorsun, mat oluyorsun. İbadetle ibateyi koşullandırma, siyasiyata odaklan, seçmenin saygısını kazan.

Not: Bu görüş tamamen benim icadımdır, hiçbir yerde okumadım, duymadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Başarı reçetem

Başarı reçetemi açıklayayım: Ne kadar yalnız kalırsam o kadar başarılı oluyorum. Doğuştan filozofum, düşünürüm, yazarım, yeteneğimi kullanab...