28/11/2019

Foreks Mobile ile Matriks Mobile kıyaslaması


Yıllardan beri borsadan uzak durdum, Coni her an gidebilir (o olmasa bu ülkede bir gün durmam,) diye evime internet (taahhüt isteniyor, bitiminde aylarca koşturuluyorsunuz,) bağlatmadım, dolayısıyla sadece cep mobile uygulamalarını kullanabildim. Foreks Mobile ile Matriks Mobile uygulamalarını kıyaslayayım, karar vermenize yardımcı olayım. Foreks'te bilançolar, KAP var, Matriks'te yok. Matriks'te emir defteri var, Foreks'te yok. Matriks takası ve aracı kurum dağılımını bir lota kadar gösteriyor, Foreks sadece ilk beş kurumu yayınlıyor. Foreks'in erişimi tek tuşla ve çok daha hızlı, Matriks biraz zaman kaybettiriyor. Teknik analiz grafikleri oldukça farklı, Foreks yıllar ötesine kadar uzanıyor, Matriks zaman dilimi sınırlı, birkaç yıl önceyi gösterebiliyor, ayrıca tarih butonu yok, fiyat yazmıyor. Foreks'in usd bazlı grafiği var, Matriks'in yok. Matriks'in işlem hacmi sütunu var, Foreks'in yok. Matriks'in geçmiş yıllara ait sermaye artırımı ve temettü dağıtım çizelgesi var, Foreks'in yok. İkisini de kullandım, birikimlerimi yatırımcılara aktarayım dedim. Fiyatları aşağı yukarı aynıymış, aracı kurum bağlattığı için net rakam veremeyeceğim, on kademe derinlikli, takaslı, aracı kurulum dağılımlı ekranın maliyeti 150 lira civarındaymış, bedelin yüksekliği vergiden kaynaklanıyormuş, üçte ikisinden fazlasını devlet alıyormuş. Sunulan seçenekleri aktardım, takdir size kalıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder