12/04/2023

Borsa, viop, varant ve döviz tek elden yönetiliyor diyorsam sebebi var

Endeks zirvesinden yüzde 9.78 aşağıda kapandı, (5176 kapattı, 5704 idi,) fakat hisselerin çoğu zirvesine göre yüzde 35 ile 45 arasında geriledi. Niye? Tezim doğru diye... BİST, varant, viop, döviz tek elden yönetiliyor, her ortağın payı değişiyor. U30 hisselerinin hemen tamamı aşırı primli, çoğu usd bazında uçmuş, yani mal artık somurulmuş, belli ellerde toplanmış. Bu saatte alım saatli bombaya benziyor. Sizce paralı biri girişe cesaret edebilir mi, 50, 60 milyon dolarını onlara bağlayabilir mi? Malum kağıtlarla endeks yukarı çekiliyor, ötekilere bam bam bam yapılıyor, borsacı şaşkın ördeğe dönüyor, borsa yükseldiği için zararına satamıyor, umutla bekliyor, parası faizsiz kredi olarak işletiliyor. 🙈 Ben bu filmin galasına gitmiştim, vizyona girdiği gün izlemiştim. Aslında bu ortamda maaşımla olsa dahi borsaya hiç bulaşmamalıydım ama megalomani kertesinde kendime güveniyorum, zira ciğerlerini biliyorum, anlık vuruşlar yapıyorum, birkaç saniyede neler olabileceğini bildiğim için de bir kademelik çıtırı dahi yeterli buluyorum. Olumlu beklentim olsaydı kar oranını çok daha yükseltirdim. Dikkatinizi çekerim, nice şirket 2022 sonunda çok yüksek kar açıkladı ama ezici çoğunluğu temettü dağıtmadı, dağıtanlar da minnacık meblağ açıkladı. Şu durum dahi geleceği aydınlatıyor. Neyse, herkes kafasına göre takılsın, maaşım hariç işlem yapmayacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder