26/04/2024

Bugün borsa yüzde 2,05 yükseldi, TL bazlı rekor kırdı, bu esnada U30'un tamamı uçtu, endekste ağırlığı yüksek olan ve usd bazında on, yirmi, otuz, kırk misli prim yapanlar daha da fazla arttı, buna mukabil ezici çoğunluk çakıldı. Fotoğraflar çektim, U30 ile ötekileri kıyaslayın. Bir not daha düşeyim: Yıllık enflasyonun en az yüzde 130 olduğuna inanıyorum, TÜİK yüzde 75,21 diyor. Bu derece yüksek enflasyon var, hisselerin en az yüzde doksanı geçen seneki ağustostan yani dokuz ay öncekinden çok daha aşağı fiyatlarda işlem görüyor. Vahim tabloyu anlıyor musunuz? Rekor lafını duyan da borsacı para kazanıyor zannedecek. U30'un birkaç hissesi dışında son bir yılda reel kazanç sağlayan çok az hisse vardır. İfade özgürlüğü yok, yazmayı da çizmeyi de yasaklamışlar, artık yayıncı bulamıyorum, Twitter'da yazamıyorum, çünkü hesabım askıya alınıyor yahut mahkeme kararıyla silmem isteniyor. Düşüncelerimi açıklayabilseydim aklınız sıçrardı. İnanılmaz şeyler oluyor, borsacının yüzde doksan dokuzu batıyor ama rekorlar kırıldığı için sadece kendi hissesinde dubara olduğunu düşünüyor, patronla tahtacıya sövüyor. Buraya yazdım, çünkü on, yirmi, elli sene sonra okuyan çıkar, bugünlere dair belge olarak kullanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder