Pazar, Haziran 23, 2024

Ne tuhaf tipler var

On ay önce filan Ç.'da bir kadın (emekli öğretmen, halen üniversitede profesör olan birinden boşanmış, tiyatro yönetmeni, dershane sahibi, üç katlı villası var, aylık geliri benimkinin yedi-sekiz misli ama beni don gömlek soymaya çalışıyordu, misal, eski milletvekili olan akrabasının Blksr'deki düğününe davet ediyordu ama bilet ücretini bana ödettiriyordu, Ç.'daki evine çağırıyordu, cebinde akrep olduğu için tüm harcamaları bana yaptırıyordu, kredi kartını oğluna verdiğini söylüyordu,) vasıtasıyla emekli İngilizce öğretmeni bir vatandaşla tanışmıştım, iri kıyım insan azmanı diyeyim, suma güreşçileri şişmanlığında olduğunu anlayın. O gün hatuna "bu adam ajn, isthbrtç, hiç şüphem yok," dedim, insan sarrafıyım, birkaç dakikalık sohbette hadiseyi çözdüm. Bu bay emekli astsb oğluymuş, ömrü askr.i sosyal tesislerde geçiyormuş. Emekli alby bile konaklamak için yer bulmakta zorlanıyor, haftalar öncesinden başvuruyor, o ise her şehirdeki, ilçedeki askr.i tesiste geceliyormuş. Elbet zoruma gitti, benden kesilen paralarla benim için inşa edilen tesislerin böyle birine sunulmasını yadırgadım. İşin tuhafı ona uzm çvş, askr dahil "komtnm" diye hitap ediyorlardı; demek ki başka bir kimliği de var ama bilemiyorum. Balmumcu'daki ilk günümde bitiverdi, yanıma geldi, beni esir aldı, geyik yaptık, onu görünce tüylerim diken diken olmuştu, hemen kaçtım. Sekiz ay sonra, cuma günü burada da beni buldu, yemek yiyordum, yılışıkça masama geldi, oldukça neşeli olduğum için uzaklaşmadım, samimi biçimde konuştum. Elinden gelse beni bir kaşık suda boğabileceğini bildiğim halde ekşilik yapmadım, yemeğin ardından gezme önerisini "işim var," diye geri çevirdim, olay mahallini terk ettim. Dün yine askr. gznya geldi, artık burada yaşayacağımı ve ev tuttuğumu açıkladım, borsacılığımı öğrenince y. k. yatırım'daki borsa portföyünü gösterdi, toplamda 3.1 milyon tl olan hisselerine tek tek baktım, ayda iki üç milyonluk hacim yapıyormuş, on binde dört komisyon ödüyormuş. Borsanın b'sinden anlamıyordu, acıdım, elimden geldiğince anlattım, youtube videolarıma benzer bilgi verdim, hisse listesi yazdırdım, on binde bir komisyon için şu kurumları telefonla ara dedim. Acayip huyum var, düşmanıma dahi kötülük yapamam, fakat korkunç bir öz güvenim var, ayrıca ölümden de korkmam, o derece cesur olduğumu zannediyorum. Bu vatandaş tipik bir kumarbaz, kumar için yurt dışına gidiyor, emekli öğretmen olduğu halde villası ve bir sürü malı, parası var, herhalde havadan kazanıyor ki değerlendiremiyor, hiç anlamadığı mevzulara yatırım yapabiliyor. Ben sayısız yeteneğimle 15 900 tl maaşa talim ediyorum. Yazılacak çok şey var da ifade özgürlüğü yok! Bat dünya bat! Bunları bloğuma yazdım ki okusun, kibarlığımı başka şeye yormasın, lümpene bile saygısızlık yapmayacak karakterde olduğumu bilsin, bir daha da önüme çıkmasın. Ben ki bana günahını vermeyeceğini bildiğim Sülo'ya siktir çekmedim, yıllar boyu her aradığında saygılı davrandım hatta ara gazıyla cıvatalarını gevşettim, hâlbuki ergnkn ve blyz ekibine bilgi götürmek için nabız yokladığına inanıyordum, yani azılı gangster benle irtibata geçse kalbini kırmam, kibarlıktan ödün vermem, asla kötülük yapamam. Çocukluğumdan beri kimseyle dalaşmadım, detayları bir kitabımda uzun uzun açıkladım, sadece uzaklaşırım, zaten filozofum, yalnızlığı, okumayı, düşünmeyi seviyorum,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Karakurum otoyolunu görmek isterdim