29/01/2018

Darbelerin Toplumsal Tahribatı

Önceki darbeleri yaşamadım, fakat 12 Eylülde 15 yaşımdaydım, aklım eriyordu, Hatice ile neticeyi mukayese edebiliyordum. Şunu net olarak ifade edeyim, 12 Eylül Türkiye'yi temelinden yıktı, biz artık biz değiliz, bambaşka bir kabileye dönüştük. Bilim, sanat, edebiyat, spor, siyaset ayırmıyorum, son dönemdeki politikacıları (Başkomutan, başbuğ Bahçeli vs.) tenzih ediyorum, hacıyatmazlar her yeri işgal ettiler, medyada yetenekli bir kişi görülmüyor. Hangi dalı örnekleyeyim? Müziğe bakın, makbul bir şarkıcı, türkücü var mı? Cuntacılar zuhur etmeden önce tek tük olsa da nitelikli sese, besteye rastlanıyordu. Memleketi duman ettiler, vatanseverliği sana, bana bırakmadılar. Kuklacı aynı, 15 temmuzda farklı kukla denendi, bu sefer balta taşa vuruldu. AKP'yi ayakta alkışladım, fakat ders alındı mı? Ordunun siyaset ve ticaretten uzaklaştırılması için adım atıldı mı? Ne gezer? Hangi Türk, gelecekte darbe yapılmayacağını iddia edebilir? İç Hizmet Kanunu kutsal bir kitap mı? Erken kalkan asker darbe yapıyor, fikriyatınızı beğenmeyen orgeneral orduevleri ve askeri tesislere girişinizi yasaklıyor. Neymiş, İç Hizmet Kanunu'nda yeri varmış. Otuz senedir söylüyorum, askeriyenin hukuka tabi olması ve siyasi otoritenin emrine girmesi gerekir, uygar ülkelerde devran böyle dönüyor. Kenan Evren'in rütbelerini söktün, ere eşitledin, cenazesinde geberik bir diktatör muamelesi yaptın, fakat anayasasını değiştirmedin. Bu ne lahana, bu ne perhiz? Velhasıl samimiyetini göremedik, zülfüyare dokunmuyorsun, popülist tavırlar takınıyorsun, güya emperyalistlerden yakınıyorsun. Cuntacılığa karşı bir icraat yapıldı da ben mi inkar ettim? Çözüm basit, yeter ki elini taşın altına sok! OYAK ve Jandarma Asayiş Vakfı (Adı sizi yanıltmasın, ticari kuruluştur,) gibi oluşumlar hangi ülkede var? Akıllanalım, yasal tedbir alalım, komutanlara kışlada talim yaptıralım, siyaseti sivillere bırakalım. Tabular yıkılsın, ifade özgürlüğü getirilsin, düşünürler/yazarlar sudan sebeplerle cezalandırılmasın, bilgiye saygı duyulsun, Asakiri Mansurei Muhammediye misali yeni bir teşkilat kurulsun, Tayyip ağam günümüzün 2. Mahmut'u rolüne soyunsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beşiktaş (17 Mayıs 2024)