14/09/2019

Borsacıya bedava tüyo veren birisi akılsızdır


Tafsilat için düz yazılar kitaplarıma bakılabilir. Size borsacının karakter yoksunu olduğunu birkaç örnekle anlatayım. Bir elemanı 100 bin liraya yakın portföyüyle x yatırıma getirdim, ben o esnada borsayla ilgilenmiyordum, aylık faiz kadar getirisi olan günlük faizde bekliyordum, bazen vurkaç yapıyordum. Adama on kademe derinlikli ekran bağlattım, önceki yerinde binde iki olan komisyonunu on binde beş yaptırdım, derken bir gün benim emrimi onunkinden geç girdiler. Bir hisseyi aldım, ona da söyledim, o da aldı. Cuma kapanışta mala girmiştik, o akşam filan fiyata satış girdim, ona pazar akşamı söyledim, o da ordino hazırladı. Pazartesi onun malı gitti, benimkinin yarısında kademe düştü, bu vesileyle keyf muamele yapıldığını gördüm, nefsime yediremedim, ben başka aracı kuruma geçeceğim dedim. Vatandaş, bana yapılan haksızlığı protesto edip de orayı terk edeceğine, "Abi git, zamanı gelince ben de borsadan çıkarım," demesin mi? Beleş ekranı buldu ya, artık bizi siklemiyor. Siktirnamesini eline verdim, bağı kestim. Çok düşük komisyonlarla aracı kurum bulduğum iki kişi daha adilik yaptı, onlarla da diyaloğu koparttım. Bir vatandaş şifresini bana verdi, 40 yıllık arkadaşım, 3 günde yüzde 4.41 net para kazandırdım, üstelik borsa kötü gitti, endeks 103 bine geriledi, sonra "artık yerel seçimden sonra gireriz, endeks 87 bine gelir," dedim, gerçi yanıldım, 84 binin de altına indi, "ancak o iki günde döviz fırlamıştı, herifçioğlu bana "zarar ettim, dolar alsaydım, daha çok kazanacaktım," dedi. Onu da hayatımdan sildim, eğer dolara girdiyse perişan olmuştur, girmediyse bana şerefsizlik yaptığını mühürlemiştir. Bana ne senin döviz, bono, repo tercihinden? Mevduatta bekliyordu, sana borsadan para kazandırayım, garanti veriyorum, zararını ben ödeyeceğim demiştim, adamın yanıtına bakın. İki kişiye WhatsApp kanalıyla anlık borsa tüyosu verdim, okurum sanıyordum, meğersem hiçbir kitabımı okumamışlar, hatta google.books'a yüklediklerimden birini dahi almamışlar. Yuh! Sen benim fikirlerimi bilmiyorsun, merak etmiyorsun, niye irtibat kuruyorsun? Onları da selametle uğurladım. Benden size tavsiye, asla borsa tüyosu vermeyin, gerçi siz de bu işlerden anlamazsınız ama benim ayarımda yatırımcı olduğunuzu farz ederek öğüt verdim. Servet kazandırsanız kuru teşekkürü çok görürler. Daha ne örnekler ekleyebilirim ama uzatmayacağım. Sadede geleyim: Borsacı çıkarperesttir, dini imanı paradır, bir iki istisnası olabilir, genel olarak böyledir ve bu yüzden borsacıyı gördüğünüz an kaçın, arkanıza bakmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder