11/09/2019

Borsada şaibeli uygulama


Teknoloji gelişiyor, devran ilerliyor, biz geriliyoruz, bilinçli bir karartma uyguluyoruz. Borsada ordinoyu veriyorsunuz, seans başlayınca cari kademelerde ilk beşte olanlar hariç yerinizi göremiyorsunuz, broker da söyleyemiyor. Şaibeli bir uygulama, ayrıcalıklı zümre çoğunluğu saf dışı bırakıyor. Daha da yazılacak şeyler var ama aklım da var, canımı yolda bulmadım. Şerefim üzerine yemin ederim, borsa doksanlı yıllarda çok daha moderndi, şeffaftı, şimdi her şey kötüleşti. Yüzeysel ekran bile fahiş fiyata temin edilebiliyor, derinlikli izlemek için her ay servet ödüyoruz. Verginin vergisinin vergisi çıkarıldı, emir iptaline komisyon, ona komisyon, buna komisyon, açıkça bunaltılıyoruz. İmkanım olsaydı Türkiye borsasında değil de Avrupa borsalarında işlem yapardım. Burası akıllı adama göre değil, kazanırken dahi kaybediyoruz, envaiçeşit kesintiye maruz kalıyoruz. Seans bitiyor, akşamleyin portföyünüzü kontrol ediyorsunuz, o günkü işlemler için ekstra bir vergi daha tahsil edildiğini görüyorsunuz. Hoppala! Bsmv yetmiyor, aylık ve yıllık para az geliyor, ikincil, üçüncül, dördüncül vergi devreye sokuluyor. Gerçi bu da az gelmiş olmalı, marketlerdeki poşete bile fiyat konuldu. Müthiş şeyler oluyor, kafam basmıyor. İngilizce konuşulan bir ülke bana kalıcı vize versin, şaheserler üretmek üzere derhal gideyim. Bu coğrafya ile aidiyet bağım yok, ortaokuldan beri bu duygularla yaşıyorum, lise birden itibaren yurt dışına yerleşmeyi hayatımın amacı olarak belirledim. Daha ne diyeyim? Yazan mı yazdıran mı utansın?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder