14/02/2023

Gölcük ve Pazarcık depremlerinin ekonomiye yansıması

Demin yıllardır kullanmadığım hesabım vasıtasıyla twitter'a baktım, bugün sildiğim @dintaciri'ni kontrol ettim, gerçekten kaldırmışım. O arada borsa konulu tweetler gördüm, demin birini paylaştım, bir sürü tweet ile yarın borsanın uçacağı yazılmıştı. Borsada malda olanlara bu tür şeylerin şeyliklerine aldırmayın, kararı kendiniz verin, diyorum. U30 hisselerinden yirmi tanesinin usd grafiğini geçenlerde paylaşmıştım, niçin borsadan çıktığımı dolaylı biçimde açıklamıştım. Gölcük Depremi'nde İMKB 9 gün kapatılmıştı, açıldığında kağıtların ezici çoğunluğu taban taban gitmişti ki ilk seansta ve ikinci seansta toplam yüzde yirmi ediyordu. Ben de malda yakalanmıştım, kıpırdamaya fırsat bulamamıştım, çünkü açılışta dibe basılıyordu. Çimentolarla camlar ise tavanları kitlemişti. Gölcük zamanında borsa çok ucuzdu, ekonomi dağılmamıştı, zayiat şimdikinden azdı; günümüzde borsa 900'den 5700'e yükseldi, ciddi realizasyon yapılmadı, yarına 4505 endeksle başlanacak, devalüasyon ve enflasyon ağır bir tahribat yarattı. Gerçekleri görün, sağlıklı karar verin. Unutmayın, Kılıçdaroğlu borsacıya mal kitleyecekler diye tweet attığında u100 4526 kapanmıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beşiktaş (17 Mayıs 2024)