09/09/2024

Banka kredisi

Maaş aldığım bankadan mesajlarla kredi teklifleri alıyorum, hiç ilgilenmiyorum, fakat oranı merak ettim, internet uygulaması üstünden hesaplattım ve sonucu öğrendim. Mesajla önerilen 165 050 liraya 12 ayda aylık 21 309.28 liradan 255 711.36 tl ödeniyor, toplam ücret diye 949.04 tl kesiliyor, sonuçta 256 660.04 tl tahsil ediliyor, yüzdesel olarak % 55.504 yapıyor, fakat bileşik faizle çok daha yüksek rakam olur, çünkü her ay ödeme yapılıyor. Banka bize bir milyon tl için net % 46 verirse dua ediyoruz, artık şeyi anlayın, aklınız varsa kredi çekmeyin. Borsa marifetime rağmen ben dahi tenezzül etmiyorum, siz talep ederseniz ne diyeyim? Borsadaki kredili hesaplarla hiç ilgilenmedim, fakat aracı kurumun uyguladığı oranlar ve yaptırımlar daha ağır olabilir, nice borsacı bu yüzden evini, arsasını, arabasını,... kaybediyor. Bu vesileyle hatırlatayım: Enflasyonun altındaki mevduat faizi şeyliktir, enflasyonu azdırır, yerel para biriminden kaçışı teşvik eder. Gerçek enflasyonun yüzde 150'lere tırmandığı günlerde MB bankalara yüzde 8.5 (MB faiz oranı bankalara verdiği ödünç paraya uygulanıyor,) faizle borç vermişti, bankalar bize kim bilir kaç kat üstünden kredi takdim etmişti, bankerler ihya olmuştu, Hariri'nin batık kredileri bu şekilde (yani vatandaşa fatura edilmişti,) telafi edilmişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İddaa kupon bedeli 30 tl (0.879 usd) olmuş, höst!

İddaa kupon bedelinin 30 tl olduğunu tesadüfen öğrendim. Çüş! O parayı ödeyen insanın ya parası çoktur ya aklı yoktur. Hoş, ikisi de aynı ka...