01/09/2024

Üç aylık maaşımı aldım

Üç aylık maaşım 56 360.88 tl olmuş, aylığı 18 786.96 ediyor, USD 34.08 olduğuna göre aylığım 551.260 usd yapıyor. Önceki üç aylığım 47 821.65 tl idi, yüzde 17.856 artmış, fakat dişçiyle gözcüye gitmiştim, gözlük almıştım, belki oralardan kesilmiştir, doğrusunu üç ay sonra öğrenebilirim. Gerçek enflasyonun yüzde 120 olduğuna inanıyorum, sivil toplum örgütleri de öyle açıklıyor, fakat TÜİK neye göre hesapladığını dahi belirtmiyor, çok düşük oran belirliyor, sonuçta çalışanlarla emekliler daha az ücret alıyorlar, bir nevi ilave vergi denilebilir, bütçenin eksiği gediği bize fatura ediliyor. İkinci altı ayda emeklilere yüzde 19.31 zam yapıldı, denilmişti, dişçiye 1700 tl nakit ödedim, yine de ciddi kesinti yapılmış. Ayrıca temmuzdan sonra tüm ürünlere yüzde yirmiden fazla zam yapıldığını görüyorum, ahmak değilim, etiketleri kontrol ediyorum, yani bahse konu zamcık iki ayda eridi. Zamcık ağızlıları kaygıyla selamlıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İddaa kupon bedeli 30 tl (0.879 usd) olmuş, höst!

İddaa kupon bedelinin 30 tl olduğunu tesadüfen öğrendim. Çüş! O parayı ödeyen insanın ya parası çoktur ya aklı yoktur. Hoş, ikisi de aynı ka...