22/02/2020

Nerede beleş, oraya yerleş


Arkadaşın hediye ettiği HP laptop önceki hafta arızalandı, başka biri iki laptop birden hediye etti, hangisini istersen kullan, ikisi de senin olsun dedi. Acer marka küçük laptop biraz yavaştı, borsayı izlemeye uygundu, fakat Fuijitsu Siemens hem büyüktü hem çok hızlıydı, onu tercih ettim. İki bin liraya yeni bir laptop alsam, bundan iyi olamazdı. Tamirci memurdu, işinin ehliydi; akşamları 19.00'dan sonra ve hafta sonları çalışıyor; 25 yaşlarında, belli ki maddi sorunu var, düzgün karakterli bir genç, 40 liraya format attırdım, ışık hızında çalışıyor. Bir ara saat pili de taktıracağım, beş beşlik bir cihaza kavuşacağım. Nereden nereye? Gökten laptop yağıyor. Coni'yi bekliyorum, kaç gün, hafta, ay kalacağımı bilemediğim için boşuna yatırım yapmıyorum, hiçbir şey almıyorum, bu nedenle NEREDE BELEŞ, ORAYA YERLEŞ durumu oluştu. Aslında para, pul havacıva, önemli olan okumak, yazmak, bunu yapabileceğim bir ülkeye yerleşmek, magandalardan, vahşilerden azade bir yaşam sürmek, başka gayem yok. Gulguleden kafam şişti, bu ülkeden yaka silktim, herkesin dini, imanı para, maddiyata tapıyor. Senenin birkaç ayı savaş, terör vs gerginliklerle geçiyor; iktidar veya muhalefet fark etmiyor, hepsi birbirine kin kusuyor, kimse yapıcı eleştiri yapmıyor, proje üretmiyor, sen değil de ben yiyeceğim kavgası yapılıyor. Ne işim var bu kabilenin içinde? Ortak paydam yok, aidiyet bağı hissetmiyorum. İkmal, iaşe ihtiyacım karşılansa, bir de kitaplarım olsa, ıssız bir adada çok mutlu yaşarım, beni bu coğrafyada tutana şaşarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder