13/04/2024

İstanbul'da nerede yaşanır?

İlkokul'a Pendik Dolayoba'da başladım, dört sene Kuleli'de bir sene Tuzla'da okudum, şehri hiç beğenmedim. Gerçi Dolayoba devri çocukluğumun en mutlu günleriydi, iki katlı evimiz vardı, alt kat boştu, keçimizi annem sağıyordu, babamla ormanlarda geziyorduk, sınıf birincisiydim, fakat o çağda İstanbul'u değerlendiremezdim. Maraş felaketinden sonra Kırklareli depreme en dayanıklı il denildi, fiyatlar uçtu, ev sahibi evi satılığa çıkarttı, müşteri bulamadı, İstanbul'daki babası ben geleceğim dedi, hiç itiraz etmedim, aslında beni on senede çıkartamazlardı, fakat düşünce adamı olduğum için kimseyle didişmem, hay hay dedm, İstanbul'a geldim. Kırklareli'de ilk kez düzenli beslenebildim, askeri gazinosu vardı, şehrin başka bir esprisi yoktu, mahrumiyet bölgesiydi diyebilirim. Şimdi bana Kırklareli'nde bedava daire verseler gitmem. Neyse, sadede geleyim. İstanbul bana itici geliyordu, trafiği, gürültüsü, magandası, amelesi, köylüsü, kırosu, ... hiç sevmiyordum, halbuki Beşiktaş'ın Balmumcu, Gayrettepe, Levent, Etiler, Ulus mahallelerini görünce büyülendim, her gün başka bir rotada yürüdüm, Ortaköy, Arnavutköy, Bebek, Emirgan, İstinye, Tarabya, Yeniköy, Sarıyer fink attım, mest oldum. Boğaz'ın Asya yakasında sahilde yürünmüyor, Beykoz'dan Beylerbeyi'ne gelene dek sadece Kuleli'de birkaç yüz metre bu şansı yakalıyorsunuz, her taraf yalılarla kaplanmış, ayrıca insanların kültür düzeyi de çok düşüyor. Akmerkez veya Levent Çarşı'da konuştuğunuz insanla onlar arasında uçurum var; Kağıthane, Eminönü, Alibeyköy, Karagümrük diye uzatmayayım, Ortaköy ile Sarıyer hattı bambaşka bir muhit, Avrupai bir yaşam hüküm sürüyor, kıyının bazı bölgelerindeki olta balıkçılarının dışında rahatsızlık veren hiçbir şeye rastlamadım. Ora halkının tipi ve karakteri de bana benziyor, beyaz tenli, renkli gözlü, kibar, okumuş, modern kıyafetli tipler diyeyim, gerisini izanınıza bırakayım. Şuna da mim koyayım: Ehvenişer yaklaşımı yapıyorum, yoksa bu ülkenin entel kesiminin, burjuvasının, sosyetesinin ezici çoğunluğunu lümpen sayıyorum, en azından kendimle kıyasladığımda öyle değerlendiriyorum. Bence Ege, Akdeniz züğürt tesellisidir, paranız varsa dediğim bölgeye yerleşeceksiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder