18/10/2019

7 banka kararında TSKB nereden çıktı?


Akbank,Garanti, İş-C, Yapı Kredi, Vakıfbank ve Halkbank'ı anladım da TSKB nereden çıktı? Ödenmiş sermayesi ve halka açıklık oranı itibarıyla dolaşımdaki lot miktarının fazlalığı yüzünden mi listeye alındı? Piyasa değeri itibarıyla şu konjonktürde hiç de fena değil, neredeyse Halkbank'ın yarısı edecek. Ayrıca spekülatif hareketler yok, İş Bankası grup şirketlerinin tamamını olduğu gibi onu da kolluyor. Ben bu işe anlam veremedim. Uygulama mantıken olumlu, iyi niyet var, ancak çok sakat, aldığınızı iki gün sonra satabiliyorsunuz, portföyünüzdekini anca telefonla satabiliyorsunuz. Malım var, kendi kendime satamıyorum; uzun bir prosedürle satsam bile ancak bir defa,alabiliyorum, tekrar satış için iki gün bekliyorum. Param var, alışta da aynı sıkıntıyı yaşıyorum. Bu iki hususun giderilmesi gerekir, şu anki durum yapay bir oluşuma zemin hazırlıyor. Bizde sansür yaşam biçimine dönüştü, borsadaki işlemleri dahi izine bağladılar. Bu piyasada gerçek yabancı olur mu? En az yüzde doksanı bıyıklı değilse şeddeli eşek olduğumu kabul ediyorum. Oldu olacak, khk çıkarılsın, banka hissesi satışı yasaklansın yahut memur, işçi ve emeklilerin maaşlarının yüzde onuyla banka hissesi alınsın, bu meyanda kaynağında kesinti yapılsın. E, bu önlemlerle endeks 200 değil 300 bine ulaşır, belki seneye 500 bini de aşar. Ne mutlu sansürle yaşayana! Bir sansürün nesi var? Bin sansürün sesi var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beşiktaş (17 Mayıs 2024)