14/10/2019

Hayatımda bu kadar ağır ekonomik kriz görmedim


Mübalağa ediyorsam nefes almak nasip olmasın, bu kadar ağır ve uzun ekonomik kriz görmedim, okumadım. Beş yılı aşkın bir süredir devalüasyon yaşanıyor, enflasyon resmi rakamlardan çok farklı, benim 2018 enflasyonum yüzde yetmişten aşağıysa dünyanın en aşağılık insanı olduğumu kabul ediyorum. Kredi kartı ekstrelerim ortada, aynı şeyleri yiyorum, incelenebilir. Vahim bir panorama var, ekonominin dipten dönüşü, kurun normalleşmesi falan fıstık ne zaman olacak? Son bir yıllık enflasyon tek haneli deniliyor, dövizin iki haftalık primi çift haneli oldu. Trump son günlerde twitter yoluyla bizi tehdit ediyor, ekonomik ambargo uygularım diyor. Hayda, ekonomi zaten gebermiş, daha kötüsü olabilir mi? Borsaya bakın, perişan olmuş,, cılız tepkilerin dışında yaşam emaresi görülmüyor. İşin en acı tarafı, medya cahil kitleleri yalanlarla kandırıyor, ekonomi iyi, borsa dimdik duruyor, kur sağlamlaştı diyorlar ki bunlara tepki olarak son günlerde bilimsel izahat veriyorum, yoksa,aldırmazdım, bana ne? Şimdi yeni bir terane tutturdular, küresel krizin işaretleri görünüyor diye haber yapıyorlar, realizasyon yapan borsaları manşete taşıyorlar. Şu anda ABD, Uzak Doğu (Çin ve Japonya başta,) ve Avrupa borsaları tarihi zirvelerine çok yakın seyrediyor, hepsi uçuyor, bir tek biz çöküyoruz. Yalanın ağababası! Niçin mavra sıkıyorlar? Kendi adıma yazıyorum, bu hükümet 15 temmuza direndiği için yaşıyorum, yani iktidara can borçluyum. Paranın, pulun lafı olur mu? Yalnız gerçeklerin konuşulmaması zoruma gidiyor. Önce dürüst olmalıyız, gerisi çorap söküğü gibi gelir. Muhalefette de iş yok, CHP bu ülkenin en büyük problemi, kitaplarımda çarşaf çarşaf yazdım. Ah ulan Coni, yaktın beni, nelerle uğraşıyorum, halbuki okumak ve yazmaktan başka gayem yok. İngilizce konuşulan bir ülkeye kapağı atabilirsem, şaheserler üreteceğim, edebiyatın destanını yazacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beşiktaş (17 Mayıs 2024)