21/08/2024

Kırklareli

İki sene yaşadım, halkı sessiz, neşeli, modern, fakat şehir mahrumiyet bölgesiydi, hiçbir imkan yoktu. Maraş felaketinden sonra deprem riski en düşük il ilan edildi, herkes oraya hücum etti, kiralar yedi, sekiz misli arttı, ev sahibi benden yüz bulamadı, astronomik fiyata satılığa çıkarttı, alıcı çıkmadı, İstanbul'dan babası gelmek istedi, beni beş senede çıkartamazlardı ama kimseyle didişmem, hemen terk ettim, çok iyi oldu, şimdi bana Kırklareli'nin en güzel dairesini bedava önermeler gitmem, şerefim üzerine gitmem. Oradaki askeri gazino ve jandarma sosyal tesisi için de not düşeyim, google'a yorum yazmıştım, yetkililer okusun. Astsubaylar ve uzman çavuşlar bana askeri disiplin ve adabımuaşeret hilafına davrandılar, çok terbiyesizlikler yaptılar, seviyelerine düşmedim, kurmay başkanı olan kurmay albaya da kışla komutanı olan tuğgenerale de bizzat bildirdim. Jandarmanın yetkililerine ulaşamadım, çünkü tesis çok uzaktaydı. Meşum darbe girişiminden sonra toplumun subaylara karşı bakışı epey değişti, bundan mı kaynaklandı, tipim mi antipatik geldi, bilemiyorum. Ne olursa olsun, aynı günde tam yedi kere giriş çıkış (kiralık ev arıyordum, orada kalıyordum,) yaptığımda uzman çavuş tam yedi kere kimliğimi makineye sokup çıkarttı. Bir seferinde kimliği önüne bırakmamı beğenmedi, "ne fırlatıyorsun? " diye dayılandı, "oruçlu olmasam gösterirdim," dedi. Kafes boksu yapsam şampiyonlarla başabaş dövüşü tüm, hayvanvari yaratığım, emekli subayım, hiçbir şey demedim, almaya ilettim. Yeni mezun olmuş astsubay çavuş yemek yediğimde masama geldi, dışarıdan meşrubat (kola, ayran vs) getiremezsiniz, dedi, öyle bir yönetmelik maddesi olmadığını söyledim, istediğin yere şikayet et, dedim, müdür olduğunu söyleyen başçavuşa gittim, madde var, yarın gösteririm dedi, fakat geri dönmesi, ben gittim, madde yokmuş dedi. :) Astsubay çavuşa "hangi yönerge de yazıyormuş? " diye sordum, yanıt bile vermedi. Yeniçeri ocağında bile bu kadar disiplinsizlik yoktur. Neyse, buraya da şerh düştüm, belki bir komutan okur, emekli subaylara böyle davranılmaması için astları uyarır. Babaeski, Lüleburgaz ve Çorlu askeri gazinolarındaki astsubay ve uzman çavuşlar ise son derece saygılı davrandılar, yani hepsini kastetmiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İddaa kupon bedeli 30 tl (0.879 usd) olmuş, höst!

İddaa kupon bedelinin 30 tl olduğunu tesadüfen öğrendim. Çüş! O parayı ödeyen insanın ya parası çoktur ya aklı yoktur. Hoş, ikisi de aynı ka...