Perşembe, Eylül 26, 2024

Mahzuni Şerif

"Devlet Sanatçısı.." teklifi almadınız mı..? - Devlet benim ödülümü sıkıyönetim dönemlerinde tırnaklarımı çekerek verdi...! - Kaç yıl yattınız..? - Peyder pey beş yılın üstünde - Çok işkence gördünüz mü peki..? - Çook. Benim mesela gördüğüm iskenceden dolayı on tırnağımın onu da düştü... - Çektiler mi? - Falakalardan, tabanlarıma vurdukları o sert cisimle tümden uldu..! - Uldu mu..? - Uldu tabir ederiz, Çürüdü tırnaklarım, çekmek zorunda kaldılar... - Başka..? - Ayağımdan asılmalar, cereyan vermeler, gözü bağlı olarak her türlü hakaretlere maruz kaldım. Ama bir gün ben kalkıp o sopadan bahsetmedim... - Neden..? - Çünkü o bahsetmem gereken sopa, devletin kendi sistemiydi... - Daha sonra türkülerinizden etkilenip, özür dileyen işkenceci oldu mu..? - Hayır. - Aksine o kadar işkence çekmeme rağmen özür dilemesi gerekenler, benim devletten özür dilemem gerektiğini söylediler..! - Pişmanlık duydunuz mu hiç..? - Eğer pişmanlık duysaydım, Aşık Mahzuni Şerif olmazdım. - Ne soruyorlardı..? - En çok Alevilerin hangi örgüte bağlı olduklarını soruyorlardı. Alevi oluşum, suçumu daha çok arttırıyordu benim. Bir de Deniz Gezmiş'lerin dönemindeki yürüyüşlere sazımla katılmama bozuluyorlardı... - Peki bunca acı, işkence, dışlanma, korku sizi "uslandırma"dı mı..? - Aksine daha da bileyledi... Çünkü eğer gerçekten halk ozanıysanız yasadığınız toplumsal gerçeklere dikkat çekmek ve o acıları paylaşmak zorundasınız... Aşık Mahzuni Şerif, Saygı ile... Not:İnternetten kopyaladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ölü mü diri mi?

Filanca kişi İsrail saldırısında ölmüş diyorlar. Nasıl Müslümansın? İtikadından şüphelendim. Adam cennete gitmiş, 33 yaşına dönmüş, yepyeni ...